2013. augusztus 10.

BLOGKÓSTOLÓ 10. - Püspökkenyér :)



A blogkóstoló 10. fordulóján Dinka blogját sorsolta ki nekem a háziasszony, Kisildi. Dinka blogjában olyan egészséges ételek receptje szerepel, amelyek szénhidrát csökkentettek, valamint teljesen cukor mentesek. Abszolút tudok azonosulni ezzel, bár én egyenlőre inkább csak a cukrot cseréltem le a konyhában nyírfacukorra, a liszttel még nem igazán kísérleteztem. Ennek ellenére pont az tetszett meg ebben a receptben, hogy nem annyira sok liszt van benne. Amúgy rengeteg jó kis sült hús (kacsa), receptet is találtam a blogon, ezekre télen még biztosan visszatérek.

Hozzávalók:
20 dkg aszalt gyümölcs
(nálam: barack, áfonya, szilva)
1 nagy marék dió
rum
4 tojás
15 dkg nyírfacukor
1 citrom reszelt héja
1 narancs reszelt héja
1 evőkanál házi vanília kivonat
10 dkg vaj
15 dkg liszt
1 sütőpor
1,5 dl tej

 Az apróra vágott aszalt gyümölcsöket és diót beáztattam a rumba. Ezután a tojássárgákat fehéredésig kevertem a nyírfacukorral, belereszeltem a narancs és a citrom héját, a vanília kivonatot, majd a vajjal is összedolgoztam.
A lisztet leszitáltam és összekevertem a sütőporral és így kevertem hozzá a masszához annyi tejjel, hogy önthető masszát kapjak. Ezután a tojásfehérjéből felvert habot forgattam óvatosan bele, végül a lisztbe forgatott, lecsöpögtetett gyümölcsök is belekerültek, majd vajazott-lisztezett kuglófformába öntöttem és 175 C-os sütőben 50 percig sütöttem. Nagyon finom, könnyű tésztájú gyümölcskenyér lett, egyetlen szépséghibával: nem tudom mit rontottam el, de az aszalt gyümölcsök a lisztezés ellenére a tészta aljára süllyedtek.. köszönöm a receptet! :) 







4 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, nagyon tetszik nekem :)

    VálaszTörlés
  2. De jóóóó, örülök, hogy ezt választottad, ez az egyik nagy nagy kedvencünk, imádom! :) Nekem is volt már olyan, hogy az alján maradt az aszalt gyümölcs, pedig mindig ugyanúgy csinálom, nem mindig sikerül úgy, mint ahogy a lefényképezett példány :) De a lényeg, hogy ízlett, a többi már csak részlet kérdése :)
    A kacsát sem fogod majd megbánni, ha megcsinálod, az biztos! :)

    VálaszTörlés