2012. október 1.

Sült szilva

Egész nyáron azt hallgattam az "új" barátaimtól, hogy a sült szilva így, meg a sült szilva úgy, meg ki és mikor falta fel mások elől az egészet.. 
és tényleg.. először nem hittem el.. aztán rájöttem milyen gyorsan (el)fogy ha nem vagyunk elég gyorsak..

Hozzávalók:
szilva
fahéj
dió
méz

A recept nagyon egyszerű. A szilvákat megfelezem, kiszedem a magját, megszórom őrölt fahéjjal és a közepébe egy negyed vagy fél diót teszek. Megcsorgatom a tetejét mézzel és 200 C-os sütőben kb 25-30 perc alatt megsütöm. Akkor jó, ha levet ereszt amit ki lehet a végén kanalazni a tepsiből. Nem kell alá sütőpapír. Én fenyőmézet tettem rá, a képen látható a sorokon a csorgatás. Utólag kicsit kevésnek találtam ezt a mennyiséget, de így is nagyon finom lett.

Sütés előtt:

Megsütve:

és úgy lett volna az igazi, ha lefotózom az üres tepsit ide a végére.. :)

3 megjegyzés:

  1. Elkészítettem:
    http://kataakonyhaban.blogspot.ro/2013/08/mezes-dios-sult-szilva.html

    Szuper ötlet, nagyon ízlett, köszönet a receptért! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. örülök, hogy ízlett, valóban nehéz kivárni, amíg kihűl..

      Törlés